Kätilö kävi toiseksi viimeistä kertaa. Poikanen punnittiin ja viisi kiloa meni puhki ihan helpolla. Jätkä on taas kerännyt painoa 400g viikossa, mikä on musta tosi paljon. Ei mulla muuta sitten ny ollukaa asiaa. Nii joo, kummit (semmoset modernit kummit ku ei kuulut kirkkoon) ilmoittivat eilen suostumuksensa ja julkistetaan ny, että tehtiin vähän epätavallisempi valinta ja kysyttiin molemmille pojille samat kummit. Esikoisesta heitä kysyttiin heti ku raskauski julkistettiin, mut tää toinen aiheutti aika paljon päänvaivaa. Mulla kun o ihan jäääärkyttävän kaaaamalat muistot siitä ku mulla oli kivammat kummit ku siskolla (jonka kanssa ikäeroa 1v9kk, meen pojilla 1v11kk). Meinaan mun kummit toi aina siskolleki jotain pientä ku kävivät mut siskon kummit ei tuonu koskaan mulle. Ja sehän riso. Ni mulla oli päälimmäisenä mielessä, että pojille pitäs saada mahdollisimman tasapuoliset kummit. Semmoset, joilla olis kutakuinkin yhtäläiset mahdollisuudet kummitella. Että toisen kummeja ei nähtäis paljon useemmin ku toisen tai että toinen saisi kummeiltansa paljon enemmän ja isompia lahjoja ku toinen. Ja sit me raavittii päitämme. Pitkään ja hartaasti, eikä keksitty yhtään riittävän tasapuolista kummiparia vaikka kuin mietittiin. Aina ne asu liian lähellä tai liian kaukana tai oli liian läheisiä muuten tai liian kaukaisia. Ja sit piti miettiä, et onko järkee, jos oliski samat kummit. Ja olihan siinä meistä eniten järkeä. Varmasti yhtä kivat kummit molemmilla.